Saturday, January 16, 2010

Pelmeenid

Pelmeenid on kindlasti üks asi mida siin olles igatsen. Pole pelmeenide tegemist veel varem ette võtnud kuna arvasin, et sellega liiga palju mässamist. Aga isu oli suur. Ja kuna viimane kord Eestis käies, sõid pelmeene hea isuga ka mu abikaasa ja poeg, siis tuli see ette võtta.
Üllatavalt polnudki pelmeenide tegemises hullu midagi. Kahju ainult, et mul vormi polnud, oleks ehk rohkem ja rutem valmis saanud. ehk järgminekord eestisse minnes peab selle omale muretsema, siin ma kahtlen, et pelmeenivormi leidub.
Retsepti võtsin Nami-namist .
Pidin tegema pisikesed muutused, kuna mu abikaasa sealiha ei söö siis kasutasin retseptis veiseliha, panin poole sinula asemel terve sibula ning jahu pidin rohkem panema. Osa jahust kasutasin täisterajahu.
Pelmeenid said väga head ja kordan seda varsti uuesti.

koostis:
2,5dl nisujahu
1dl täisterajahu
1dl piima
1dl vett
0,5tl soola
pool muna
1tl õli
täidis:
250g veisehakkliha
1 sibul
1 küüslauguküüs
soola
pipart

Valmistamine:
Panin köögikombaini muna, piima, vee ja soola. Segasin ja lisasin jahu ja õli. segasin jälle.
Sibula hakkisin hästi väikesteks tükkideks, purustasin küüslaugu ja segasin need hakkliha ja maitseainetega.
Rullisin taigna ja asetasin pisikese lihapallikese sinna peale, tõstsin taigna pallikese peale ja surusin ääred kokku ja lõikasin noa abil välja. Tegin nagu lihapirukaid aga väga pisikesi. Vormiga saab kindlasti tunduvalt kiiremini aga ka eraldi voltides saab hakkama, kannatust vaid vaja.
Panin pelmeenid hästi jahusele taldrikule ja tõstsin sügavkülma. Nami-nami retseptis kirjas, et hoida külmikus vähemalt 20-30 minutit. Mina hoidsin 18 tundi kuna polnud plaanis varem süüa.
Järgmisel päeval keetsin pelmeene 10 minutit, maitsestasin ja serveerisin tzatzikiga (vaheldus hapukoorele).

Pildil kümunud pelmeenid.

1 comment:

Katts said...

Pelmeenivormid on kohe kindlasti olemas.
Ma arvan,et "Kiika kööki" seal ikka on:)