Friday, December 18, 2009

Lõhepirukas

Ma olen suur kalatoidu austaja. (kala alla ei kuulu kalmaarid).
Eriti kui kala on lõhe.
Ja kellele ei meeldiks pirukad.

Ja kui need veel kokku panna ...

Ma olen netis mitmel korral trehvanud lõhepirukate otsa aga siiamaani pole millegipärast veel teinud.
Juba paar päeva käin ja ostan koostisaineid koju kokku. alati ununeb midagi. Hea, et tänaseks kokku sain, sest külmsuitsulõhe oli juba pakist lahti (minu poolt) ja juba tükikeste haaval läksid kõhtu.
Õnneks jäi piruka tegemiseks ikka kaa.

Lõhepiruka retsepti võtsin ma ühest minu lemmik blogist: qisti blogi: Maitseelamused
Aitäh talle selle eriti-eriti maitsva kõhutäie eest.

Aga jah, lõhepirukas oli nii maitsev, et ma tõesti oleks tahtnud selle üksi ära süüa. See lausa sulas suus.


Poja oli täna abikoka ametis.




Põhja koostis:
2,5dl nisujahu
2dl kartulipudrupulbrit
150g võid
1tl küpsetuspulbrit
1/4tl soola
2spl külma vett

Põhja valmistamine:

Kõik ained kokku hakkida. Määrida vorm rasvainega ja suruda põhi vormi ja äärtesse.
Panna külma.

2 suuremat sibulat
veidi õli
200g külmsuitsulõhet (minul oli vist ainult 150g)
hakitud tilli
3 muna
2dl piima
1 dl koort
2dl riivjuustu
soola, pipart, paprikapulbrit

Pruunistada pannil tükeldatud sibul. ja jätta jahtuma.
Tükeldada lõhe.
tükeldada till ja segada see muna, juustu, piima, koore ja maitseainetega.
sibul panna põhjale, järgmiseks panna lõhe ning sellele valada piima-muna-tilli seguga.
Ahjus küpsetada 200kraadiga 35-40 minutit (mina hoidsin 45 vist isegi..aga mul pisike ahi kaa)

Kuna ma tegin suuremas vormis siis tuli minu pirukas õhuke. selle piruka jaoks peaks vist väiksema vormi ostma.

No comments: